Wyświetlenia bloga

niedziela, 15 maja 2011

Recenzja "Niebieskiego płomienia na koszmary"




WYDAWNICTWO AMBER


        "Niebieski płomień na koszmary" to powieść autorstwa Laurie A. Faria. Opowiada o dziewczynie imieniem Stacey, którą co noc nawiedzają senne koszmary. Dotyczą one niebezpieczeństwa zagrażającego życiu jej przyjaciółki Drei. Nie wie co robić, a do tego nie pomaga jej świadomość, że kiedyś nie zaufała intuicji i nie zapobiegła tragedii. Przez co dręczą ją dalej wyrzuty sumienia, choć Maura umarła już 2 lata temu. Tym razem jest pewna, że musi ocalić bliską jej osobę. Nie będzie to łatwe zadanie.
        Stacey wraz z Dreą i Amber mieszkają w internacie. Stacey ukrywa się z tym, że co noc sika w łożko, a to z powodu koszmarów, które wracają. W końcu postanawia powiedzieć Drei i Amber o tym co jej się śni. Początkowo Drea ignoruje ostrzeżenia, ale po jakimś czasie zmienia zdanie. Zaczyna dostawać listy, kartki i paczki, w których ktoś odlicza dni do jej śmierci..
       To samo spotyka Veronicę Leeman - która nigdy nie budziła sympati dziewczyn i jej przyjaciół. Czy ktoś robi to specjalnie,aby je nastraszyć czy tak ma być? Stacey robi wszystko, aby uchronić ją i Dreę przed niebezpieczeństwem. Czy uda jej się? Sprawy komplikuje dodatkowo Chad, przez którego Stacey i Drea sie pokłóciły.
       Powieść czytało się dosyć szybko i uważam, że była całkiem ok. Nie rozumiem co poniektórych niepochlebnych recenzji na jej temat, ale wiadomo każdy ma inny gust.
       Polecam wszystkim, którzy lubią powieści z wątkiem paranomalnym.

Ps. Dziewczyny uważajcie na chorych wielbicieli :)
 

Ocena książki: 6/10

5 komentarzy:

  1. Łeee, tylko 6 na 10? :/ To słabo.
    Ale podoba mi się twoja recka i mam nadzieję, że napiszesz tez co nieco o Białym :P

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie zawsze skala ocen oddaje, to jaka była książa naprawdę ;p No mam taki zamiar, ale jakoś ciężko mi się do tego zabrać xd.

    OdpowiedzUsuń
  3. Czaję się na tę książkę i czaję... I muszę ją w końcu wypożyczyć. ;P

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja czytałam "Dotyk" tej autorki i strasznie mi się podobało, więc mimo niskich not po serię "płomień na..." też sięgnę. ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Naprawdę polecam :). No ja tak oceniłam, ale skala nie zawsze oddaje wrażenia po lekturze ;P

    OdpowiedzUsuń